James Dean - Little Prince, Little Bastard
The collar of his coat turned up in New York: Images which have collaborated on building a myth - the image of eternal and misunderstood youth. Unlike Marlon Brando, the proletarian rebel with identifiable goals, James Dean was the timeless and androgynous youthful rebel. His death on the Interstate 46 leads us back to 1950s America, a time when youth was re-interpreted all anew.