J.S. Bach: St John Passion
The choir and the orchestra of the Bach Collegium Japan perform the St John's Passion with a small ensemble - as was customary in the composer’s life time - under Masaaki Suzuki, former student of one of the nestors of authentic interpretation, Ton Koopman. One of the greatest musical treatments of the suffering and death of Jesus Christ receives a performance that is musically precise and stylistically close to what we now know of Bach's ideal. The Bach Collegium Japan has been regarded for some years now as a real discovery among baroque ensembles specializing in the performance of sacred music from the Baroque.