Kim Novak's Vertigo
Kim Novak is one of Hollywood’s most enduring enigmas. Once the world’s top box office star, she turned her back on fame for a life of solitude, self-expression, and authenticity. While Alfred Hitchcock’s “Vertigo” remains her most iconic role, this film explores how that performance and the duality it captured mirror the ongoing tension between image and identity that shaped Kim’s life.