King Coal
A lyrical tapestry of a place and people, King Coal explores the complex history and future of the coal industry, the communities it has shaped and the myths it has created. The film reshapes the boundaries of documentary filmmaking and transcends time and place, untangling the pain from the beauty and illuminating the innately human capacity for imagination and change.