Land and Freedom
David Carr (Ian Hart), a committed member of the Communist Party in his native Liverpool, England, travels to Spain in 1936 with the intention of joining the anti-fascist International Brigades in the country's civil war. Instead, he falls in with the POUM, a Marxist splinter group opposed to Stalin's oppressive totalitarianism. Despite falling in love with the politically passionate Blanca (Rosana Pastor), Carr finds the leftist infighting a distraction from the greater struggle.