Le Chant de L'éschiquier
A top-ranking female singer, four nimble-fingered born musicians, the monumental Buxheimer Codex and a stiff dose of idiosyncrasy; this is a recipe for a first-rate concert. Guillermo Pérez and David Catalunya now belong among the elite of superior keyboard players and are at their very best in this prize-winning programme of chansons and ballades by Dufay, Binchois, Ciconia and contemporaries.