Le Cirque
This documentary-show gives us a view of the " Arlette Gruss Circus ", on its 30th anniversary and for the creation of the new show "Write the story!". " The Circus" is also a tribute to Mrs. Arlette Gruss, the founder, who gave back its letters of nobility to the French circus. Thanks to a completely different approach from other establishments, a long term vision, a fighting mentality, its efficiency and innovative spirit, the Arlette Gruss Circus has become a reference at the European level. It is indisputably one of the most beutiful itinerant circus, showing great respect towards the public, the artists and collaborators. This film invites you to discover the backstage of a great name and the creation of a new show. Previously unseen images, the story of a great family, emotions and strong moments, daily life, the vocation and challenges of a new generation, the love for animals and the constant attention towards their well-being.The Arlette Gruss Circus as you have never seen it, because it’s the union with the public and the 150 artists and collaborators that makes all the difference ! The Circus: documentary-show, original music and remarks gathered during four months of preparation and touring around France.