Lorin Maazel - Orchestra and Chorus of the Royal Opera House - Maazel 1984
Lorin Maazel's opera, based on George Orwell's dystopian novel, is presented in a visually stunning production by Robert Lepage. 1984 had its premiere at the Royal Opera House in 2005, where it was conducted by the composer and filmed in High Definition. Robert Lepage's highly praised and visually stunning production is both gripping and terrifying.