Love Me or Leave Me
Academy Award winner James Cagney stars with Doris Day in a rare, hard-edged dramatic musical based on the life of singer Ruth Etting--Love Me or Leave Me. Jazz Age singer Ruth Etting (Day) had looks, ambition and a haunting, smoky voice. But it took more than talent to make her a star--it took gangster Marty 'The Gimp' Snyder (Cagney), who discovers Etting singing in a sleazy dive. Etting uses the love-struck gangster and his money to promote her career and catapult her to stardom. When Snyder discovers Etting in the arms of another man, Snyder shoots the opportunistic Etting's lover and goes to prison, as Etting continues to climb the ladder of fame and fortune. Doris Day sings "You Made Me Love You," "Love Me or Leave Me" and "It All Depends on You."