Lumumba
"Lumumba" is a gripping political thriller which tells the story of the legendary African leader Patrice Emery Lumumba. Called "the politico of the bush" by journalists of his day, the brilliant and charismatic Lumumba rose rapidly to the office of Prime Minister when Belgium conceded the Congo's independence in June, 1960. He would last two months in office. This is a true story.