Ma' Rosa
Actress Jaclyn Jose took home the award for Best Actress at the 2016 Cannes Film Festival for her powerful performance as Rosa in "Ma’ Rosa," the riveting new film from director Brillante Mendoza Exploring the widespread corruption and chaos of the Philippines in the Duterte era, the film follows Rosa and her husband Nestor, owners of a tiny convenience store who supplement their meager income by selling small amounts of “ice” (crystal meth). Eventually the couple gets caught and hauled away by police, who are more interested in collecting bribes than eradicating crime. With their parents locked away, it’s left to Rosa’s children to scrounge together the money to pay off the police and free their parents, by any means necessary.