Maiko: Dancing Child
Maiko's destiny was decided before she was born. Her name Maiko means dancing child. Her mother, the driving force behind her career, sold their house and car to send 14 year old Maiko to the most prestigious dancing schools in Europe. She knew she couldn't return to Japan as a failure. Today Maiko is 32 on top of her career as a prima ballerina at the Norwegian National Ballet. Maiko is not a young dancer anymore and talented newcomers are longing for her position. Competition is getting tougher when Maiko decides to start a family... We follow Maiko at a breaking point in her life, where she is forced to make decisions that might jeopardize everything she has worked for.