Mighty Joe Young
A slick nightclub owner (King Kong veteran Robert Armstrong) discovers the giant ape frolicking in Africa as the beloved pet of a young girl (Terry Moore). He brings both to Hollywood as a floor-show sensation, until some no-goods ply Joe with booze and the blitzed behemoth goes bonkers. Highlights such as Armstrong's henchmen trying to lasso Joe cowpoke style, Joe playing tug-of-war with musclemen and plenty of Joe-to-the-rescue action make Mighty Joe Young mighty fine entertainment.