Mission Control: The Unsung Heroes of Apollo Mission Control: The Unsung Heroes of Apollo
At the heart of the Apollo space program and a remarkable decade of achievement was the team who worked in Mission Control.They were born against a backdrop of economic turmoil and global conflict. Some came from a rural lifestyle little changed from the 19th century. Others grew up in a gritty, blue-collar America of mines and smoke stacks. They ranged from kids straight out of college to those toughened by military service. But from such ordinary beginnings, an extraordinary team was born. They were setting out on what JFK called: “The most hazardous, dangerous, and greatest adventure upon which mankind has ever embarked” and through their testimony – and the supporting voices of Apollo astronauts and modern NASA flight directors – the film takes us from the faltering start of the program through the Mercury and Gemini missions, the tragedy of the Apollo 1 fire to the glories of the Moon landings.