Mission to the Edge of Space: The Inside Story of Red Bull Stratos
In October of 2012, Red Bull Stratos was the flight test program that riveted the world, as Baumgartner ascended 24 miles above earth with a massive helium balloon. Wearing only a spacesuit, and with a mere 10 minutes of oxygen on his back, he jumped from the balloon’s capsule and accelerated from 0 to 843.6 miles per hour – Mach 1.25 – in just 50 seconds before eventually parachuting to the ground. Red Bull Stratos broke numerous world records, including several set by Kittinger in 1960, and delivered valuable scientific data to improve safety for future aviators and astronauts. It was also the most watched live stream in Internet history. The fascination continues with this breathtaking documentary, revealing new behind-the-scenes stories and footage from launch day and all through the project’s five years of development, including undisclosed dramas. Viewers get long-awaited details on Baumgartner’s faceplate heating issue, which nearly aborted the mission, and also hear intimate anecdotes from the team as they look back on the experience for the first time on camera.