Mondo Cane
All the scenes you will see in this film are true. If they are shocking, it is only because there are many shocking things in this world…" With those words, Directors Gualtiero Jacopetti, Paolo Cavara and Franco Prosperi unleashed the international sensation that stunned critics and moviegoers alike while revolutionizing the documentary genre forever. Filmed in every corner of the world, this landmark epic explores the culture of life and death, the anguish of man and beast, and the taboos of sex and religion, all amidst the barbarism of civilization gone insane. Sometimes beautiful, often horrifying yet always surprising, it remains one of the most disturbing and controversial films of our time. This is the original 'Shockumentary' that started it all. This is MONDO CANE.