Mysterious Masterpiece: Hidden in Plain Sight
Mysterious Masterpiece investigates the amazing life and work of the 17th century Dutch master Johannes Torrentius, a freethinker and libertine, condemned for blasphemy. Only one of his paintings survives: Still life with a Bridle (1614). A mystery to scientists. To date no one has been able to explain how Torrentius achieved such photographic perfection.