Neurons to Nirvana: Understanding Psychedelic Medicines
A feature documentary about the resurgence of psychedelics as medicine. Psychedelics can be potent tools for getting to know who we are, who we can be, and for healing the trauma of a society that is addicted to greed and consumerism. This film dares to break the taboo surrounding psychedelic medicines, by examining and revealing their proven potential to heal and alleviate suffering on a global scale. Through interviews with the world’s foremost researchers, writers, psychologists and pioneers in psychedelic psychotherapy, the film explores the history and medicinal potential of five powerful psychedelic substances (LSD, Psilocybin, MDMA, Ayahuasca and Cannabis).