Nocturno 29
Nocturno 29 begins where No compteu amb els dits left off: facing a blank screen and the materialness of the projection. It goes in depth into the future Eisenstein-like structure of Portabella’s films which do not advance through a lineal time, but rather by a succession of autonomous scenes.