Nosferatu the Vampyre
Jonathan Harker is sent away to Count Dracula's castle to sell him a house in Varna, where Jonathan lives. But Count Dracula (Klaus Kinski) is a vampire, an undead ghoul living off of men's blood. Inspired by a photograph of Lucy Harker, Jonathan's wife, Dracula moves to Varna, bringing with him death and plague. . . Visionary filmmaker Werner Herzog's unusually contemplative version of Dracula, in which the vampire bears the curse of not being able to get old and die.