The colorful holiday classic is finally brought to the big screen, designed by famed children's story author and artist Maurice Sendak, and written for the first time to be as close as possible to the original story. A lavish, exciting and heart-warming celebration of dance, of music, and of life. Based upon the Pacific Northwest Ballet's original production.