Of Human Bondage
Sensitive and club-footed Philip Carey enrolls in medical school and falls in love with a waitress, Mildred Rogers. She rejects him, runs off with a salesman and returns unmarried and pregnant. Not the last time she seeks his help only to abandon him when a better proposition comes along, throughout it all, Philip remains steadfast, honest and caring even though it is all to his detriment.