Paper Airplanes
A teen boy’s spiritual and sexual awakenings coincide in this poetic 17-minute short from Ecuadorian filmmaker Roberth Mendoza. When Mateo stars experiencing ghostly visions of Enrique, a recently deceased classmate who is rumored to have killed himself after his parents discovered that he was gay, it opens him up to process his grief and start accepting his own repressed desires.