PHASE-50: THE FINAL POWER
Having eliminated Requiem's first relay station, the Archangel and Eternal rush to the moon to join the attack on the Daedalus base, only to find their way barred by the mobile fortress Messiah. Kira tells Athrun and the Archangel to continue on and destroy the Requiem cannon, while he and the Eternal stay behind to deal with Messiah.