Piano works by Clementi, Rossini et al.
Italian classical pianist Alessandro Marangoni (1979) is internationally acclaimed for his profound interpretations and impeccable technique. Seen here performing in 2021 at one of Italy’s oldest extant Renaissance theatres, the gorgeous Teatro Olimpico in the northern Italian town of Vicenza, Marangoni plays Muzio Clementi’s ‘Batti, batti’; Gioachino Rossini’s Barcarolle and Petit caprice in t...