Promise at Dawn
From his difficult childhood in Poland, his adolescence beneath the sun of Nice, to his adventures as a pilot in Africa during the Second World War, Romain Gary lived an extraordinary life. But Gary owed his fury for a thousand different lives, to become a great man and a famous writer, to his mother Nina. It was the crazy love of this endearing and eccentric mother that will make him one of the major novelists of the twentieth century with a life full of twists and turns, passions, and mysteries. But this boundless maternal love will also be his burden throughout his life.