Rage In Heaven
W.S. Van Dyke directs Ingrid Bergman, George Sanders and Robert Montgomery in a gripping psychological thriller from the pen of celebrated English author Christopher Isherwood. Montgomery plays British steel mill owner Philip Monrell, whose outward charm and flippancy conceal a terrible secret, while Sanders plays Ward Andrews, the best friend Philip hides behind. But when Philip marries Stella Bergen (Bergman), he becomes obsessed with the belief that Ward is trying to steal Stella away from him. An obsession that soon turns to twisted, murderous intent… With the two leading men swapping type (Montgomery as the insouciant cynic with the sinister streak, Sanders as the amiable, self-effacing wit), Rage in Heaven's examination of murderous envy and jealousy takes on deeper layers as the viewer's own assumptions about character and intent are called into question.