Red Bull Rampage 2012
Launched in 2001 and held annually through 2004, Red Bull Rampage brought the creative, unrestricted ethos of freeride mountain biking to the contest arena while staying true to the sport's core ideals. Poised on a sandstone ridge in the brutal landscape near Virgin, Utah riders were free to chose whatever line they dared between an established start gate and the finish line 1,500 vertical feet below. Exactly what happened between those two points has become legendary.