Rise of the Planet of the Apes Rise of the Planet of the Apes
In a scientific center where experiments are performed to find a cure for Alzheimer's, a genetically-enhanced chimpanzee whose intelligence has increased dramatically leads a rebellion of apes in pursuit of freedom.