William Shakespeare's Romeo + Juliet
Baz Luhrmann's dazzling and unconventional adaptation of William Shakespeare's classic love story is spellbinding. Leonardo DiCaprio and Claire Danes portray Romeo and Juliet, the youthful star-crossed lovers of the past. But the setting has been moved from its Elizabethan origins to the futuristic urban backdrop of Verona Beach.