Saliega's Lineage, the Return of the Iberian Lynx
More than the tiger. Much more than the snow leopard. The Iberian lynx is the most endangered feline on the planet. At the beginning of this century, the lynx was on the brink of its final extinction. There were barely around 150 specimens left of this beautiful and unique animal who only lives in the Iberian Peninsula.