Schumann - Piano Sonata No. 3, Op. 14
After recording all 32 Ludwig van Beethoven piano sonatas to celebrate the composer's 250th birth anniversary, celebrated Italian pianist Riccardo Schwartz decided to record solo piano works by Robert Schumann. Schumann composed his Piano Sonata No. 3 in F minor, Op. 14 (a 'Concerto for piano without orchestra', in the words of music publisher Tobias Haslinger) in 1836. He dedicated it to piano...