Schumann - Symphonic Etudes, Op. 13
After recording all 32 Ludwig van Beethoven piano sonatas to celebrate the composer's 250th birth anniversary, celebrated Italian pianist Riccardo Schwartz decided to record solo piano works by Robert Schumann. In this performance, Schwartz presents Schumann’s Symphonic Etudes, Op. 13. Composed between 1834-37, the work began as a theme and a set of sixteen variations. The theme had been compos...