She
In this highly stylized and expertly crafted stop motion film, a high heel mother shoe survives in an authoritarian world dominated by male shoes and brings up her daughter shoe by disguising herself as a male shoe. A non-verbal Chinese animated film that tells a story so universal, that it touches the hearts of all.