Silent Heart
Three generations of a family gather over a weekend. The sisters Sanne and Heidi have accepted their terminally-ill mother's desire to die before her disease worsens; but, as the weekend progresses, their mother's decision becomes harder and harder to deal with, and old conflicts come to the surface. Palme d'Or and Oscar-winning director Bille August uses a keen eye and a gentle touch to steer this loving, witty, fragile family through their bittersweet reunion.