Solos - The Jazz Sessions
Guitarist John Abercrombie combines bop and free jazz stylistic elements with electronics utilizing phase shifters, guitar synthesizers and the good old volume pedal. What has kept his playing fresh is his refusal to be chained to these digital devices. As he told Down Beat writer Bill Milkowski, "I try to adjust my playing to the timbre and learn something about how to play that sound, yet at ...