Sophie’s World
Sophie (Ana Ruggiero), a young traveler, stops in Seoul while en route to the Philippines, seeking a male friend who previously worked in a second-hand bookstore in Bukchon. She meets a loving South Korean couple, Soo Young (Kim Sae Byuk) and Jong Gu (Kwak Min Kyu), who welcome her into their small home near Mt. Inwang. During her four-day stay, Sophie forms a close bond with the couple as she continues her search. Two years later, Soo Young discovers Sophie's travel blog, triggering nostalgic memories of their brief but meaningful encounter. This is a 2022 South Korean movie directed by Lee Jea Han.