Uptown Saturday Night
Sidney Poitier ("Guess Who's Coming to Dinner," "Sneakers") directs and stars with the legendary Bill Cosby and Richard Pryor and an all-star cast in this hilariously broad comedy about two pals who try to retrieve a stolen winning lottery ticket, and become involved with an underworld kingpin. Spawned two hit sequels: "Let's Do it Again" and "A Piece of the Action."