The Anabasis of May and Fusako Shigenobu, Masao Adachi, and 27 Years without Images
THE FLAHERTY PRESENTS ERIC BAUDELAIRE'S "THE ANABASIS..." Mixing personal stories, political history, revolutionary propaganda and film theory, Eric Baudelaire illuminates the idealism and radicalism of left-wing extremist movements of the 1970s by interweaving the stories of two of its protagonists: May Shigenobu, daughter of the founder of the Japanese Red Army, and Masao Adachi, the revered Japanese director who gave up cinema to take up arms.