The Assistant
With his wife in labor, Thomas speeds to the hospital and accidentally kills a young man on the road. Nine years later, Thomas’s life is a mess, but things seem to change for the better when Thomas hires the perfect secretary, Marie-France( Nathalie Baye). But unbeknownst to Thomas, Marie-France is the mother of the man he killed nine years ago, and as Marie-France’s maternal rage reaches tragic proportions, she insinuates herself into Thomas’s life, work and family in this thriller à la Hitchcock.