The Devil's Violinist
1830. Violin virtuoso and notorious womanizer Niccolo Paganini is at the peak of his career, acclaimed throughout Europe. His name alone suggests countless affairs and scandals -- which is exactly what his manager Urbani is doing his utmost to cultivate, for it is in his interest to market his famous client the best way possible.Only the London public has yet to be conquered. In a plan to lure Paganini to London for his British debut, English impresario John Watson and his mistress Elisabeth Wells risk all they own. Business-savvy Urbani ultimately manages to bring Paganini to the British capital, albeit against his will. And thanks to the rave reviews by journalist Ethel Langham, Urbani's strategy seems to be working better than he imagined. Fans throng his hotel, causing pandemonium.Musician and manager are forced to take refuge at Watson's home, where Paganini quickly takes a liking to his host's lovely daughter Charlotte, a talented singer. She and the violinist find the way to each other's hearts through music -- and Paganini falls undyingly in love with the young beauty. This displeases Urbani, however, who fears he will lose his influence on his protegé. He begins to craft a diabolical plan...