The Green Lie
Environmentally friendly electric cars, sustainably produced food products, and fair production processes: Hurray! If everything the corporations tell us is true, we can save the world through our purchasing decisions alone! It is a popular and dangerous lie. Are the industry’s green products nothing more than a sales strategy? In his new documentary film, Werner Boote shows us, together with environmental expert Kathrin Hartmann, how we can protect ourselves.