The Jerk
That wild and crazy guy, Steve Martin, makes his film-starring debut in the wacky comedy hit The Jerk. Steve plays Navin Johnson, the adopted son of a poor black sharecropper family, whose crazy inventions lead him from rags to riches... right back to rags. Steve propels Navin through a string of misadventures - becoming smitten with a lady motorcycle racer, surviving a series of screwball attacks by a deranged killer, and becoming a millionaire by inventing the "Opti-grab" handle for eyeglasses - and shows why he's one of the hottest comic performers in the world.