The Jupiter Enigma
What can the giant planet Jupiter tell us about the birth of our solar system five billion years ago? Drawing on new findings from NASA's Juno mission, scientists are peering into Jupiter's stormy heart to reveal the very origins of our solar system: a chaotic early time when smaller planets were flung space or sent into shattering collisions, and the fate of planet Earth hung in the balance.