The Matrix Revisited
A mind-expanding look at The Matrix from conception to phenomenon. Been in The Matrix? Now take the next leap of understanding with The Matrix Revisited. With never-before-seen footage from the original movie and exclusive reflections by those who lived it, experience the creative thunder of the cyber thriller that propelled movie making into an astonishing new dimension. Then go deeper with a look forward into the reality that is unfolding in real time: the sequels springing to life at hidden locations around the world; and an eye-popping first glance at "The Matrix Anime" [see "The Animatrix" (200229)]--additional realms for extended exploration of The Matrix. The Matrix Revisited is the who, what, when, where and wow of a phenomenon that has only just begun.