In a library located in the heart of Brittany , a piece gathers rejected manuscripts submitted by unknown authors. A young publisher discovers an extraordinary manuscript that she immediately decides to publish. The novel becomes a bestseller.But its author, Henri Pick, a Breton pizza-maker who died two years earlier, would never have written anything other than his shopping lists, according to his widow. Convinced that it is an imposture, the famous literary critic Jean-Michel Rouche decides to lead the investigation, with the unexpected help of the daughter of the enigmatic Henri Pick.