The Parallax View
The Parallax View, a superb drama about one man's paranoia that turns out to be total, incredible fact, ranks amount the best political thrillers. Warren Beatty is a news reporter who, along with seven others, witnesses the assassination of a political candidate. When the other seven die in "accidents," the newsman begins to doubt the official position: that a lone madman was responsible for the crime. He imagines a sophisticated network of highly trained murderers. But his nightmares pale against the bizarre truth he uncovers.