The Peacemaker
Superstars George Clooney and Nicole Kidman strike sparks when they join forces to stop a nuclear terrorist in this explosive action-adventure. When a train carrying atomic warheads mysteriously crashes in the former Soviet Union, brilliant nuclear specialist Dr. Julia Kelly (Kidman) discovers the accident is really part of a diabolical plot to cover up the theft of the weapons. Assigned to help her recover the missing bombs is crack Special Forces Colonel Thomas Devoe (Clooney), whose brash, take-no-prisoners style clashes with Kelly's more diplomatic approach. Putting aside their personal difference - and their budding romance - together they race against time as they track the last remaining warhead to the steps of the United Nations in this taut apocalyptic thriller from director Mimi Leder.