The Royal Journey
A documentary account of the five-week visit of Princess Elizabeth and the Duke of Edinburgh to Canada and the United States in the fall of 1951 includes the pageantry of Québec City; the National War Memorial in Ottawa; the Trenton Air Force Base; Toronto; a performance of the Royal Winnipeg Ballet; Regina; Calgary and Edmonton.