The Scorpion King
Some very scary looking guys are about to kill a guy who would be even scarier-looking if he wasn't tied up. But then everyone steps back in awe of a guy who steps in looking scariest of all and as they hesitate, he cocks an eyebrow and says simply, "Boo." That is the Rock (WWF star Dwayne Johnson) and he plays Mathayus, the title role, in this prequel to the Mummy movies, giving us the background of the character who appeared briefly but memorably in the second one as half-man, half very large bug. In The Scorpion King, Mathayus and two others are hired by local tribes to kill the evil tyrant Memnon (Steven Brand).